Pomocné kancelárske práce väčšinou predstavujú rutinné práce v kancelárii, napr. vkladanie údajov z formulárov do počítačovej databázy (data entry), prepisovanie textov a dokumentov a podobne.
Kde hľadať kancelárske práce
Takéto práce najčastejšie sprostredkúvajú pracovné agentúry, ale pracovné ponuky na pozíciu Data Entry Clerk / Data Entry Administrator je možné nájsť aj na internete na všeobecných (napr. www.jobisjob.co.uk) pracovných portáloch, alebo niektorom zo špecializovaných portálov (napr. www.londonofficejobs.co.uk). Vkladanie údajov do počítača si vyžaduje určitú zručnosť – rýchlu a presnú prácu s klávesnicou a zmysel pre detail, ale v podstate sa jedná o nekvalifikovanú prácu. Pracovné agentúry si vopred preveria, či ste na takúto prácu vhodný kandidát. Ide väčšinou o časový test na počítači, kde je hodnotená rýchlosť a bezchybnosť prepisu. Okrem vkladania môžu byť od zamestnanca vyžadované vykonávanie aj iných, bežných kancelárskych prác.
Podľa potrieb jednotlivých zamestnávateľov je možné vykonávať túto prácu ako brigádu, dočasné zamestnanie, ale aj ako prácu na trvalý pracovný pomer.
Hodinová mzda je okolo 6 libier, alebo ročný plat okolo 10-15 tisíc libier.
Popri vkladaní údajov do PC kancelárske práce (Office Jobs) ponúkajú široké možnosti uplatnenia a množstvo pracovných príležitostí. Väčšina iných pozícií si však už vyžaduje určitú kvalifikáciu.
« Doprava – práca vodič (predchádzajúca strana)
» Obchody – práca predavačka, dokladanie (nasledujúca strana)
Doplňujúce informácie ku kapitole Práca v zahraničí (Anglicku)